Finnair oppdaterer nå sin businessclass med et stifullt og nordisk tema. Samtidig fornyes servicekonseptet fra og med februar neste år.

Oppgraderingen kommer til å omfatte designelementer fra finske Marimekko som speiler flyselskapets røtter samt et nytt servicekonsept som gir Finnairs business class passasjerer et bredere utvalg av mat og drikke – særlig gjelder dette utvalget av vin.

Finnair-new-business-seat.1

Med det nye servicekonseptet etilbys muligheten til å tilpasse matopplevelsen for reisen, hvilket i praksis innebærer at kabinpersonalet i business class gir individuell service til passasjerene.

Finnair-new-business-seat.2

Finnairs nye servicekonsept innebærer også at en klassisk finsk tradisjon «Kahvikutsut» – som er en kaffeservering med syv ulike søtsaker. Denne kommer kun til å være tilgjengelig på langdistanseflyvninger til Asia. Kahvikutsut lar passasjerene nyte tradisjonelle finske søtsaker mellom de to måltidene som serveres ombord.

Finnaor-new-business-seat.3

Finnair skal også tilføre len nordisk touch i kabinen på deres nye Airbus A350 fly. Det dreier seg om et miljø som er inspirert av nordiske hjem og landskap. Dette betyr i praksis nye tekstiler og ikke minst servise fra det finske designhuset Marimekko.

Finnair-new-business-seat.4

Det nye konseptet i businessclass tas i bruk fra og med den 7ende februar 2018 på flyvninger til Seoul, Tokyo og Shanghai. Utover våren og sommern implemnteres dette på  resten av Finnairs Airbus A350-fly.

Finnair-new-business-seat.5-2018