I dag viste Emirates frem sin nye kabin som i første omgang blir å finne på selskapets Boeing 777. Høydepunktet i den kostbare oppgraderingen er de nye First Class suitene. Og for dem i Business Class er nå setene endelig helt flate.

For å ta det mest spennede først – de nye suitene blir de mest private suitene ombord på noe flyselskap da de har skyvedører som strekker seg helt fra gulv til tak. Det betyr fullstendig privatliv for dem som sitter i suitene. I suitene kan man foruten juster stemningsbelysning også styre temperaturen i suiten. Og da snakker man virkelig personlig tilpasset komfort.

Kampen om kundene i premiumsegmentet tilspisses, ognylig kunne vi fortelle om de nye kabinproduktene til Singapore Airlines som også toppes med et spektaukulært suite produkt.

Sammenlignet med tidligere produkt er de nye suitene nedtonet i utseende, og fremstår når mer elegante og tidsriktige etter vår mening.

First-Class-zero-gravity-position

Noen flyselskaper har redusert størrelsen på sine First Class produkter, eller sågar fjernet dem fra sin portefølje. Emirsates har i likhet emd Singapore Airlines økt størrelsen på sine suiter. Nå er de opp til 3,7m2, men det er fortsatt mindr enn Singapore Airlines sine største på 4,6m2.

Fargeskjemaet som er benyttet består av duse, rolige farger som er lett å like. Et kunstnerisk motiv i form av et tre er benyttet flere steder i kabinen (se bilder lenger ned). Og det er ikke et hvilket som helst tre, men en Ghaf som er regnet som et nasjonaltre i blant annet de Forente Arabiske Emirater og har en betydelig kulturell og økologisk betydning i området.

They liked this shot for the corridor but I think it might be a bit too bright. Use you judgment

De eksklusive suitene er det kun 3 av i bredden, så det er god plass både i suitene og ikke minst mellom dem. Suitene i midten inneholder flyindustriens første virtuelle vinduer slik at dem som sitter i midten også skal få utsyn. De øvrige suitene har også kikkerter tilgjengelig for dem som ønsker å sjekke ut detaljer man flyr over eller forbi.

De behagelige skinnsetene legges med noen tastetrykk ned til en behagelig seng. En artig detalj er den såkalte “zero-gravity” posisjonen man kan sitte å slappe av i. Den er inspirert av NASA teknologi uten at vi kjenner noen flere detaljer rundt dette i skrivende stund.

First-Class-fully-flat-bed

Når det gjelder mat og drikkeutvalg, behøver ikke Suite-passasjerene å trykke på en knapp, eller åpne døren for å be om noe. Nei, det finnes en unik «video-call-funksjon» som setter deg i kontakt med en flyvert. Og maten, ja den servers til deg gjennom et eget vindu som kan åpnes inn i suiten.

First-Class-dining

Noen av de mest populære funksjonene i de private suitene har blitt beholdt og oppgradert, slik som den personlige minibaren, de trådløse styringen av underholdningssystemet som fortsatt er heklt i toppsjiktet med mer enn 2.500 kanaler tilgjengelig. Det hele nytes på en 32 tommers høyoppløst skjerm. Hit kan man også strømme eget innhold fra sin telefon etc. Lyden er bedre enn noen sinne takket være nye hodetelefoner fra Bowers & Wilkins med aktiv støyreduksjon. Disse er spesielt laget for Emirates.

First-Class-fully-enclosed-private-suites

Et unik detalj er er at hver suite er utstyrt med et «inspirasjonss sett» som inneholder en lærinnbundet notatbok og en penn, et luksuriøst sett med hudpleieartikler fra Byredo og den mye omtalte fuktighetsgivende pyjamasen og Bulgari toalettveske.

862,574-5a07dff17a1c4567b05a6057dd799463-emirates-new-first-class-kit

Bagasjehyllene i taket skal romme mer enn før, og det er nå også klesskap som er høye nok til å henge opp bukser og andre lengre klær slik at de ikke krølles.

Emirates sine nye suiter har premiere på en flygning fra Dubai til Brussel og Geneve den 1.desember. Så står Chicago for tur. De nye suitene vil også være å finne på de nye Airbus A380-flyene, men når det er usikkert.

First Class suitene er inspirert av interiøret i Mercedes S-klasse, og det samme luksuriøse temaet vil være å finne på Business Class, og det er også bekreftet at eks-Top Gear sjefen, jeremy Clarckson skal være med å fronte den nye lanseringskampanjen for produktene. Selv sier Emirates President Sir Tim Clark følgende; «du liker han kanskje ikke, men de fleste synes han er underholdende, noen ganger litt irriterende, men han har stor påvirkningskraft.»

Business Class

main shot. A model will be placed in here for an additional shot (TBC) so bear this in mind when setting up your file structure. Overall the cabin should feel bright colourfull and well lit

Designet og formen på Emirates sitt nye Business Class sete på Boeing 777 har også hentet inspirasjon fra en moderne sportsbil i følge Emirates. Med sydd mønster i skinnsetene og ergonomisk justerbare hodestøtter ser det hele elegant ut.

Setet har en avstand (pitch) på 72 tommer og blir nå til et fullstendig flatt sete. Underholdningssystemet styres fra en berøringsskjerm. Man har flere justeringsmulighetr for belysningen, og skjermer som felles opp mellom setene for mest mulig privatliv. Det er nå også kommet et eget rom for skooppbevaring, fotstøtte og en personlig minibar. Seteoppsettet er som før 2 – 3 – 2.

Business-Class-Cabin-on-Boeing-777---300ER

Et nytt Business Class sete er også ventet å dukke opp på de kommende Boeing 777X flyene siom dukker opp i 2020. Det er ventet at det blir noe lignende setene på Airbus A380. Det betyr 1 – 2 – 1 konfigurasjon. Noen ytterligere detaljer har ikke Emirates avslørt.

Economy Class

 

main shot. the model shot is slightly different with the height of the camera unfortunatly so this one cant be layered.

Economy Class kabinen har fått et løft med nye farger i gråblå toner. De mer ergonomiske setene skal ha hodestøtter i skinn som kan justeres slik at de gir bedre støtte enn tidligere.

main shot. A model will be placed in here for an additional shot (TBC) so bear this in mind when setting up your file structure. Overall the cabin should feel bright colourfull and well lit