British Airways er nå godt inne i annen fase av investeringen i sitt premium økonomiprodukt, World Traveler Plus, med nye komfortprodukter.

1. juli vil nye toalettvesker i resirkulert plast bli introdusert. Disse vil ha noen praktiske og nødvendige elementer som kan være kjekke å ha i løpet av en lengre flytur;  øyemaske, sokker, en penn, tannbørste og tannkrem og lipbalm fra Scaramouche & Fandango.

Nye retter basert på ingredienser for sesongen ble innført tidligere i år.
Carolina Martinoli, kundeansvarlig for British Airways, sier i en pressemelding: «Vi investerer £ 6,5 milliarder for våre kunder, og disse forbedringene ser vi nå bl.a. i vårt populære produkt World Traveler Plus. De nye menyene vi introduserte tidligere i år har hatt en stor og positiv innvirkning. I fasen vi nå er inne i, skal vi blant annet lansere nye tepper og puter og øke den generelle komforten for våre reisende.

Flyselskapet introduserer også nye cocktailer, både med og uten alkohol, i barmenyen. Disse inkluderer Gin Fizz og Bloody Mary eller en Citrus Twist som et alkoholfritt alternativ.
Dem som reiser i World Traveler Plus, har mulighet til å bestille hovedrett i opptil 24 timer før avreise. Det første valget for hovedmålet er garantert for avganger fra London.